piątek, 3 lipca 2009

Afryka jest OK


Afryka jest OK hmmmm pozwoliłem sobie na mały żart.Nie do końca jest OK.Koledzy tego chłopca ukradli mi butelkę z wodą która leżała na pace samochodu ja w tym czasie pochłonięty byłem fotografowaniem.Nie zauważyłem nawet,że spod nóg znika mi woda.
Chłopiec ten jest mieszkańcem obozu uchodźców sudańskich.Z ich ziemi wygnała ich zawierucha wojenna.Obozem uchodźców opiekują się organizacje humanitarne jak WFP,UNHCR,CARE .Od lat przyzwyczajają biednych Afrykanerów do brania.Dają rybę a nie wędkę. Czarnoskórzy przyzwyczajeni do brania i a w konsekwencji nieróbstwa są rozpuszczeni.Chmary dzieci biegają za wojskowymi autami z żebraczo wyciągniętymi dłońmi krzycząc "kadu,kadu" (podarek,prezent).Nawet nie próbuję się zastanowić czy te kraje wyjdą kiedyś z nędzy.Sprawa jest ciężka jak ciało posła Ryszarda Kalisza.Jest beznadziejnie.Wylęgarnia biedy i beznadziei.

Brak komentarzy: